Isnin, 19 Disember 2011

Cs untuk anak-anakku

kali nih..cross stitch nih aku buat untuk anak-anak aku...Saja jer laaa...Bila diorang dah besar nanti,bleh laa tunjuk...Actually cs nih aku buat masa Syamer umur dua tahun kot....then sampai ler adiknya dah kluar pon,still tak siap2 lagik...so tuh yg aku terus add on jek nama Syaqir...that's why laa nama tuh cam tak centre kan...

untuk framing nih,aku paksa hubby aku bawak gi kedai..which is first time aku gi kedai tu...then kat dalam kete tuh,aku pon snap2 laa gambar sebelum frame kan...skalik,baru perasan.......lahhhh...aku tak buang lagik benang2 merah yg aku guna untuk tanda cs aku...huhuu...(aku still guna benang...tapi aku ada gak tengok yang expert dah guna pen yg boleh dibasuh..cumanya,aku tak penah jumpa n tengok lagik rupa pen tu...heheh.....so guna jek laa source apa yang ada...) Maka dengan kelam kabutnya aku buang benang2 tuh...hubby aku pon sampai geleng kepala...hehehe...terlupa sehhh....





Yang kat atas tu,gambar yang aku snap masa kat dalam kete laaa....




Yang pulak,after frame..actually,diorang kata tak dapat nak wat dengan kemas sebab kain aku yg kat tepi2 tuh,sket sangat dia punya lebihan...so diorang tak bleh tarik untuk tegangkan....huhuhu...my mistake laaa.....takper..lesson for myself....







2 ulasan:

  1. Comel cross stitch tu, Ariena. :)
    Akak selalunya tinggalkan paling kurang 2.5 inci untuk setiap sisi for framing.

    BalasPadam
  2. kak yati,time tuh konon2 nak jimat kain..hehehe....

    pengajaran tu...lepas nih kene lebih berhati-hati..

    BalasPadam