Khamis, 17 September 2009

Raya yang lesu..

raya tinggal lagik beberapa hari jek.... tapi,persiapan kat umah aku macam takder apa2 sangat...
just kuih jek sket2..tuh pon tempah kat orang jek.. so feeling untuk berhari raya pon macam kurenggg jek..

yang sebetulnya,kebelakangan nih aku rasa terkejar-kejar...
macam tak cukup masa...rasa macam banyak sangat nak settle hal-hal umah,keje,anak-anak..
sibuk sungguh aku nih....hahahhaah...

sebenarnya,mood hari raya aku baru jek nak muncul...tapi tup-tup dah jadik macam malap balik..sebabnya,pada pukul 5.15 pagi 16 September 2009,kami dikejutkan dengan berita yang pakcik aku pengsan kat dalam bilik air..Kebetulan masa tuh kami baru jek selesai sahur.So mak terus ajak my hubby ngan abah gi jenguk.Dalam kul 5.30 pagi depa bertolak ke sana..Tapi bila sampai-sampai tuh,hubby call bagitau yang my uncle dah meninggal..Innalillah...Erkk...time tuh terkedu kejap..Menurut cerita family dia,masa dia meninggal tuh pon memang senang sangat...Time tu dia nak gi tandas,then mungkin rasa nak pitam,terus dia duduk dan baring kat tepi pintu bilik air tu..Bila depa angkat ke atas katil,tengok-tengok dia dah takder..

Aku takder laa close sangat ngan pakcik aku yang nih..tapi disebabkan ini lah 1st time "pakcik" aku pergi,so still rasa sedih laa..sebelum nih kami dah kehilangan arwah atuk n opah.tu pon berbelas2 tahun yang lampau..Tapi kami bersyukur jugak sebab allahyarham dapat disemadikan berhampiran kubur tok ngan opah.Masa solat jenazah pon,hubby kata hampir 200 orang yang solat..

Mesti raya kali nih rasa sedih jek kalo pegi umah dia...Semoga rohnya dicucuri rahmat dan diletakkan dalam golongan hambaNYA yang beriman.amin... Al-Fatihah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan