Isnin, 15 Mac 2010

Dugaan Lagi...

Tanggal 1 Mac 2010,hubby ku start bekerja di Shah Alam..Setakat ini,anak2 terutamanya Syafiq takder lah mengamuk or buat perangai lebih2 sangat since ayahnya jauh.Cuma sekali sekala dia bercakap juga "Lamanya ayah nih...Bila ayah nak balik?Apiq rindukan ayah"

Hmm...Start minggu lepas,keaadaan kesihatan aku agak kurang memuaskan.Asyik sengal2 badan,rasa nak demam..Mungkin jugak berpunca dari salah makan,cuaca yang panas dan juga maybe stress bercampur penat.

Minggu nih,hubby ku balik umah.Terubatlah rindu kitorang semua...Yer laa..nih ler 1st time berjauhan lama2..Sebelum nih paling lama pon seminggu jek..Itu pon masa dia exam.Seronok sangat bila tengok Syamer ngan Syafiq happy jumpa ngan ayah diorang..Dan nasib baik jugak masa ayahnya nak balik,depa tak nangis pon..

Malam semalam,syamer tetiba jek batuk kuat..Nasib baik laa tak lama lepas tuh dia berjaya keluarkan kahak..So lega laa sket..Then dapat laa dia tido balik..Bangun pagi tadi,aku lak rasa nak demam..Kalo ikutkan hati,memang tak lalu sungguh nak gi keje..Tapi,camner lak nak gi klinik..tak larat rasanya nak drive..

Balik lak tengahari tadi,nampak Syamer ceria jek..Kurang batuk...Cuma bila sampai umah,Syafiq pulak dah demam dan selsema...Alahai...cian anak-anak mama nih...

Bila jadi macam nih,aku kene kuatkan semangat.Aku kene lawan rasa sakit nih...kalo aku ikutkan sangat,nanti terbiar plak bebudak nih...Takkan nak harap kat mak jek kan??

Ya Allah...semoga anak-anak ku cepat sembuh.Dan semoga aku juga akan kembali bersemangat dan bertenaga dalam menguruskan dan mendidik anak2ku....Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan