Selasa, 30 Mac 2010

Sakit : satu lagi ujian dari Allah

Hmm...sebenarnya minggu lepas,aku dapat MC...terkene virus infection..sakitnya???Hanya Allah yang tahu betapa sakitnya aku time tuh....Sampai aku berdoa"Ya Allah,kalau macam nih laa sakitnya,kau koma kan lah aku sebab aku dah tak berdaya menanggung segala kesakitan ini"

Untuk pengetahuan,infection nih menyerang sendi2...Dan secara otomatiknya,badan kita akan jadi lemah dan tak berdaya nak buat apa-apa melainkan terbaring jek..Mujur juga,masa aku tengah sakit kuat tuh,hubby balik..Maka,hubby take over semua keje-keje aku untuk menjaga anak-anak sampai laa memasak..Terima kasih bang..

Hari Sabtu,hubby ku call Klinik Yasmin,stafnya bagitau yang hari tuh doktor ganti yang handle..
Alahai...sedihnya....Tapi on way ke sana,aku call lagi sekali dan alhamdulillah....Rezeki kami sebab at last Dr. Yasmin gak yang datang coz doktor ganti tuh ada hal lain..Terus pecut ke sana..Dan syukur,kami adalah yang pertama sampai...walaupun jam dah pukul 9.30 pagi..

Sebenarnya,ini adalah kali kedua aku mengalami virus infection nih...Kali yang pertama aku kene pada penghujung Disember 2005.Waktu tuh aku tengah mengandungkan Syafiq 8 bulan..So aku pun dimasukkan ke Hospital Ipoh untuk pengawasan lanjut selama seminggu..

kali nih pon aku dah terbayang-bayang dah yang aku kene masuk wad jugak..Aku tak kisah kene duduk wad sensorang diri.Yer laa..sapa pulak nak melawat aku nanti.Tapi kalo aku masuk wad,camner ler ngan anak2 aku yer...?Syamer dah tentunya kene tido kat umah pengasuhnya..Syafiq pulak dah sah-sah ngan opahnya...Kesian pulak opah nanti tak bleh bergerak ke mana-mana...

Nasib baik juga boleh wat treatment kat umah jer....Dan alhamdulillah,saat aku menyiapkan entri ini,aku dah beransur-ansur pulih....Semoga aku tabah untuk terus menghadapi dugaan dan ujian dariNYA....

****3 April 2010 nanti,aku ada appointment ngan doktor lagi..Untuk rescan rahim aku..Oh yer,untuk pengetahuan,masa gi klinik hari tu,doktor detect ada ketulan darah di luar rahim aku..So nak kenalpasti laaa adakah ianya akan beri effect pada aku...Yer laaa..masa bersalinkan Syamer dulu,rahim aku terkoyak okey....Semoga takder apa-apa yang memudaratkan...Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan